به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس در بخش فارس من موضوع استفاده از عکس های نامناسب در فروش لباس زنانه را مطرح کرده اند.
این کاربر نوشته: «فروشگاه های متعددی هستند که اقدام به فروش آنلاین لباس می کنند ولی متاسفانه هیچ گونه نظارتی روی آنها نیست اینگونه فروشگاه ها اغلب برای فروش لباس زنانه از عکس های نامناسب استفاده می کنند. نمونه ای از این فروشگاه ها را در لینک زیر مشاهده نمایید.(نام سایت در خبرگزاری محفوظ است)».
پیگیری فارس از اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی
خبرنگار فارس این موضوع را از اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت کسبوکارهای اینترنتی پیگیری کرده است.
در پیگیری این موضوع رضا الفت نسب عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در گفتوگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که آیا این اتحادیه متولی تمامی فعالیتهای با مجوز و بدون مجوز در فضای مجازی است؟ اظهارداشت: چندین نهاد از جمله اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی، دادستانی، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و پلیس فتا میتوانند در این زمینه ورود کنند و مردم میتوانند موارد تخلف مورد نظر خود را به این نهادها گزارش کنند.
وی ادامه داد: اما با وجود چندین نهاد در این رابطه، نمیتوانیم بگوییم نظارت به صورت کامل و 100 درصد انجام میشود. زیرا این کسبوکارها به طور پویا در حال فعالیت هستند و برای مثال ممکن است تصویری نامناسب تشخیص داده شده و با تذکر حذف شود اما ساعتی بعد دوباره تصویر نامناسب دیگری روی صفحه بارگذاری شود؛ از این رو اگرچه فضای فعالیت نسبت به قبل بهتر شده اما نمیتوان ادعا کرد که نظارت کامل شده است.
وی ادامه داد: اما از آنجا که رعایت موارد متعددی از جمله این موارد جزء تعهدات مجوز اتحادیه است کسب وکارهایی که از این اتحادیه مجوز فعالیت دارند ملزم به رعایت این موضوع هستند. زیرا میدانند در صورت رعایت نکردن این موارد و لغو مجوز دچار سختی خواهند شد.
این مقام مسئول در اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی همچنین از آغاز یک دوره نظارت 60 روزه بر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی از هفته آینده خبر داد و گفت: در این طرح کسبو کارهای عضو اتحادیه به طور دورهای بررسی و نظارت میشوند.
پیگیری دیگر سوژههای کاربران در فارس من
پیش از این خبرنگار فارس، سوژههای فارس من درباره انتقاد از بانکداری اضطراری اپراتورهای موبایل، پیشنهاد تبدیل سازمان نظام صنفی رایانهای به نظام مهندسی ICT، درخواست حل مشکلات شرکت glx و موانع تولید آنها از وزیر ارتباطات، گلایه کارگزاران روستایی از خلف وعده مخابرات در اجرای قانون، شفاف سازی درباره تماس از تلفن ثابت به همراه در قبوض اخیر، درخواست کاربران برای محاسبه صحیح اینترنت نیم بها، تقاضای کاهش تعرفه اینترنت ثابت و همراه از رگولاتوری، اخذ آبونمان تلفن ثابت مخابرات باوجود رای دیوان عدالت اداری، اختلال اینترنت پرسرعت مخابرات تهران، امکان سوءاستفاده از اطلاعات مشترکان همراه اول، اجرای فیلترینگ پوستههای تلگرام، وعده حمایت از پیامرسانهای داخلی، تغییر روال ثبت گوشی مسافری، گلایه مشترکان از مشکل سرویس ارزش افزوده موبایل، اعتراض مردم به تبانی احتمالی همراه اول و ایرانسل، درخواست کارکنان مخابرات برای اجرای طبقه بندی مشاغل، اعتراض به روش فروشگاههای اینترنتی در عودت وجه، اطلاع از موجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشیهای مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین را پیگیری کرده است.
انتهای پیام/