جزئیات نحوه ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت و بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشجویان را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، روسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجویان و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور می‌شود. دانشجویان می توانند تمام روند اجرایی را تا دریافت تسهیلات از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.

در این دستورالعمل تاکید شده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از تاریخ 11 بهمن ماه 1397 تا 22 اسفند 1397 برای ثبت نام در سامانه ساجد به نشانیhttps://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند، تمام مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود.

براساس این دستورالعمل، اعطای تسهیلات از بانک رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می شود.

همچنین برای اعطای تسهیلات بانک مهر ایران، دانشجویان می توانند به نزدیک ترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود برای تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.

در قسمتی دیگر از این دستورالعمل آمده، بانک‌های عامل مذکور مبلغ تسهیلات را به حساب تعیین شده بنام صندوق رفاه دانشجویان سازمان مرکزی واریز می کنند و سپس مطابق با ثبت نام دانشجویان مبالغ واریزی به حساب درآمدی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه انتقال داده می شود.

دانشگاه صرفا به عنوان معرف است و هیچ گونه تعهدی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دریافتی دانشجویان ندارد.

همچنین دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان می شوند و میهمانی ایشان تداوم می یابد یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال می یابند، میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز می شود.

انتهای پیام/