به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلیمیل، انجمن سلامت انگلیس (OHA) خواستار حفاظت از کودکان شده است.
برهمین اساس، هرگونه اقدامات تبلیغاتی بر روی تلویزیون، رسانههای اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتال و بازیهای ویدئویی ممنوع است.
در ابتدا تبلیغ تنقلات در مترو و پس از آن در بیلبوردهای سطح شهر لندن ممنوع شد تا راهکار موثری برای کاهش خرید این نوع خوراکیها باشد.
چاقی کودکان در شهر لندن به یک بحران تبدیل شده و کارشناسان در تلاش هستند تا با روشهای مختلفی نرخ چاقی کودکان را کاهش دهند.
تحقیقات انجام شده نشان میدهد که در میان شهرهای اروپایی بالاترین نرخ چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی به لندن اختصاص یافته و نزدیک به 40 درصد از کودکان 10 تا 11 ساله در این شهر به چاقی یا اضافه وزن مبتلا هستند.
کارشناسان میگویند، باوجود اینکه این ممنوعیت برابر با از دست دادن میلیونها دلار درآمد حاصل از تبلیغات است، ولی لازم است اقدامات مثبتی صورت گیرد تا چاقی کودکان کاهش یابد.
انتهای پیام/