راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، راهبردهای شش گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب کالا اعلام شد.

با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش قیمت اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاح‌دید ستادهای تنظیم بازار استانی فعالیت کنند و فروشگاه‌های زنجیره ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور کار قرار دهند.

همچنین تامین و توزیع کالای اساسی در کنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست.

ستاد تنظیم بازار با هدف پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را اجرا می‌کند.

بر اساس راهبردهای ستاد، مقرر شد، اطلاع رسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به کارگروه ملی تنظیم بازار و وزارتخانه‌های ذیربط منتقل شود.

همچنین مصوب شد، با هدف حفظ آرامش بازار، با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق کالاهای اساسی و ضروری در استان‌های مرزی مقابله شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها:

اقتصادی