تاکید وزیر ارتباطات بر بهبود معشیت کارکنان پست/ هیچ بدهی به 12 هزار کارمند نداریم

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس در بخش "فارس من" خبرگزاری فارس پیغامی مبنی بر تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات میان کارکنان شرکت ملی پست و سایر کارکنان شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، را ثبت کرده‌اند.

این کاربران نوشته‌اند: «سالهاست تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات میان کارکنان شرکت ملی پست و سایر کارکنان شرکت های تابعه مرتبط با وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشته، که این تبعیض و شکاف زیاد به عنوان یکی از مهمترین چالش های کارکنان خدوم شرکت ملی پست تبدیل گشته است. در حال حاضر دریافتی کارشناسان سایر دستگاههای تابعه وزارتخانه مطروحه که در بخش های شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، پرسنل شاغل در وزارتخانه مربوطه و پست بانک شامل حقوق و مزایا، اضافه‌کاری و سایر پرداختی ها بیش از2 برابر کارمندان شرکت ملی پست میباشد. این اجحاف به کارکنان شرکت یاد شده در حقوق و دستمزد و بازنشستگی آنها تاثیرمنفی گذاشته و موجب کاهش سطح رضایتمندی و انگیزه پرسنل شرکت ملی پست گردیده است. شایان ذکر است در سالهای اخیر میزان اضافه کاری پرسنل شرکت مزبور به صورتی مهندسی شده کاهش یافته که پرداختی بابت آن به پایین ترین حد ممکن رسیده و همچنین از طرف شرکت مذکور حداقل پرداختی بابت بیمه کارکنان را در دستور کار قرار دارد که بسیاری از نیروهای این شرکت علاوه بر اینکه به لحاظ حقوقی متضرر شده‌اند در دوران بازنشستگی نیز دچار مشکلات فراوانی می‌شوند بطوریکه دریافتی اکثر عزیزان بازنشسته این شرکت بین 1.400 تا 2 میلیون تومان در ماه است که با مقایسه آن با بازنشستگان محترم سایر شرکتهای تابعه وزارتخانه بسیار ناچیز می باشد. لذا از خبرگزاری شما خواهشمندیم که از مسئولین مربوطه دلایل این وضع را جویا و پیگیر باشید و جهت مرتفع نمودن این شکاف اهتمام ویژه ای داشته و موفق به حل این معضل و توزیع عادلانه پرداختی ها در سطح وزارتخانه گردید.»

پیگیری خبرنگار فارس درباره موضوع

خبرنگار فارس این موضوع را از شرکت ملی پست پیگیری کرده است.

این شرکت در پاسخ اعلام کرد: «شرکت ملی پست، ماهانه حقوق و دستمزد بیش از 12 هزار نفر شاغل در این شرکت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی در سراسر کشور را مطابق قانون و براساس ضریب حقوقی که دولت محترم تعیین کرده، پرداخت می کند و تاکنون هیچگونه بدهی نسبت به کارکنان خود نداشته است. مسئولان این شرکت بنا به وظیفه و براساس تأکیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بهبود معیشت کارکنان در حوزه امور رفاهی همواره دغدغه داشته، تمام تلاش خود را برای این مهم به کار خواهند بست.»

فارس اگرچه این پاسخ شرکت پست را منتشر کرده اما وعده یک گفت‌وگوی مفصل با مدیرعامل شرکت ملی پست برای پیگیری این خواسته کارکنان را گرفته است.

پیگیری دیگر سوژه‌های کاربران در فارس‌ من

پیش از این خبرنگار فارس، سوژه‌های فارس من درباره حذف بسته‌های اینترنت موبایل، ماجرای تخفیف‌های ساختگی در فروشگاه‌های اینترنتی، استفاده از عکس های نامناسب در فروش لباس زنانه، انتقاد از بانکداری اضطراری اپراتورهای موبایل، پیشنهاد تبدیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به نظام مهندسی ICT، درخواست حل مشکلات شرکت glx و موانع تولید آنها از وزیر ارتباطات، گلایه کارگزاران روستایی از خلف وعده مخابرات در اجرای قانون، شفاف سازی درباره تماس از تلفن ثابت به همراه در قبوض اخیر، درخواست کاربران برای محاسبه صحیح اینترنت نیم بها، تقاضای کاهش تعرفه اینترنت ثابت و همراه از رگولاتوری، اخذ آبونمان تلفن ثابت مخابرات باوجود رای دیوان عدالت اداری، اختلال اینترنت پرسرعت مخابرات تهران، امکان سوء‌استفاده از اطلاعات مشترکان همراه اول، اجرای فیلترینگ پوسته‌های تلگرام، وعده حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، تغییر روال ثبت گوشی مسافری، گلایه مشترکان از مشکل سرویس ارزش افزوده موبایل، اعتراض مردم به تبانی احتمالی همراه اول و ایرانسل، درخواست کارکنان مخابرات برای اجرای طبقه بندی مشاغل، اعتراض به روش فروشگاه‌های اینترنتی در عودت وجه، اطلاع از موجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشی‌های مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/آ

برچسب ها:

اقتصادی