دزفول گرام، دومین رویداد سفر نگاری سال 97 به کار خود پایان داد

به گزارش گروه میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، بزرگترین رویداد سفرنامه نویسی کشور در سال 97 که با هدف تولید محتوا خلاق و چابک با موضوع معرفی شهر دزفول آغاز شده بود، عصر دیروز در تالار مهتاب این شهر، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

آرش نورآقایی مبتکر و صاحب ایده رویدادهای سفرنامه نگاری (( گرام )) در این مراسم جشنواره سفرنگاری دزفول گرام را به شکل کلی رویدادی موفق برشمرد و تصریح کرد: در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود دارد تلاش کرده ایم تا با شیوه‌های نو در یک فضای رقابتی خلاقانه فضایی ایجاد کنیم تا در آن سفرنگاران با هنر خود و استفاده از توانایی های خود، دزفول را به شکل و شیوه ای جدید و به روز معرفی کنند.

وی افزود: به شکل کلی با توجه به این که این رویداد دومین تجربه در این سبک بود و در طول اجرای این پروژه نقاط ضعفی گاهی حس می شد، اما به شکل کلی می‌توان نمره قبولی به این رویداد اختصاص داد.

نورآقایی افزود: ماکوگرام تجربیات خوبی در اختیار ما قرار داد و چراغ راهی برای اجرای پروژه دزفول گرام بود ، و یقینا تجربیاتی که در طول اجرای این رویداد در دزفول برای ما حاصل شد، در پروژه بعدی به‌کار خواهیم بست و روز به روز به ایده آل نزدیک تر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ما برای این رویداد سفرنامه نگاری را از جای دیگری الگو نگرفته ایم و در تمامی مراحل این رویداد از طراحی مکانیزم داوری، انتخاب شرکت کنندگان ، امتیاز دهی و سایر بخش ها ابداعی تیم اجرایی بوده است که مرحله به مرحله این طرح ابداعی پخته تر و کامل تر می‌شود. گفت: در چند روزی که جشنواره دزفول گرام برگزار شد، مشاهده شد که چگونه این موج معرفی دزفول در شبکه اجتماعی جان دوباره ای گرفت هشتک های مختلف مرتبط با دزفول پرتعداد شد.

آرش نور آقایی در ادامه تصریح کرد:  ایده آل اصلی برای تیک اجرایی رویداد های سفرنگاری، برگزاری این رویدادها در سطح بین المللی و با حضور شرکت کننده های خارجی اشت.

وی افزود: البته در این دوره هم شرکت کننده خارجی از کشور کرواسی در برنامه حضور داشت، اما ما به حضور پر تعداد و موثر سفر نگاران خارجی در ایران هستیم.
نورآقایی افزود در وبلاگ نویسی و تولید محتوی به زبان انگلیسی شرایط خوبی حس نمی¬شود و لازم است که با تمرکز بیشتری بر روی آموزش در این موضوع متمرکز شویم.

نورآقایی درپاسخ به سوالی در مورد مقایسه رویداد ماکوگرام با دزفول گرام تصریح کرد: هر دو رویداد خروجی‌های مطلوبی داشتند ولی محتواهای تولید شده در این دوره به استاندارد نزدیک تر بود که این نشانه این است که شرکت کنندگان مسائل آموزشی را بیشتر مورد توجه قرار داده بودند.

وی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی موجود، شرایط و توانایی برای شناسایی استعدادها، حفظ و هدایت آنها را نداریم، ما فقط حرکت‌هایی ایجاد کنیم که منجر به تلنگر و انگیزه در افراد علاقمند به سفرنگاری بشود.

نورآقایی با تشکر از همکاری دستگاه های دولتی با تیم اجرایی رویداد دزفول گرام، تعامل سازنده بین بخش های خضوصی و دولتی را لازمه رشد و شکوفایی در صنعت پاک گردشگری دانست و  گفت: در این رویداد نمونه کامل یک تعامل سازنده بین مجموعه گیلگمش و شهرداری دزفول را شاهد بودیم.

نورآقایی در انتها از ادامه رویداد های سفرنگاری در سایر استان ها خبر داد و ابراز داشت: در آینده در استان‌های گلستان و سیستان و خوزستان مجدد برنامه های مشابهی را اجرا خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم دوائی‌فر شهردار دزفول گفت: معرفی شهرستان دزفول درواقع معرفی ایران است‌.

وی به حضور و نقش گردشگران در اشتعالزایی اشاره کرد و گفت: با ورود هر گردشگر نزدیک به ۶۰ شغل ایجاد می‌شود به همین دلیل نقش گردشگری بسیار مهم است.

شهردار دزفول ادامه داد: در این میان لازم است به اقدامات تاثیرگذاری و برنامه های خلاقانه ای چون جشنواره سفرنگاری اهمیت بیشتری قائل شد.

وی ضمن تشکر از شرکت‌کننده‌ها، هیئت داوران و سایر برگزار کننده های این رویداد، دزفولگرام را یک رویداد موفق خواند و افزود: محتوا تولید شده در سطح بالا  است و از اینکه ما می‌بینیم در فضای مجازی در مدت زمان کوتاهی نام دزفول جز عنوان های پر بازدید قرار گرفته است خوشحال و خرسندیم و این نشانه موفق برگزار شدن این رویداد را دارد.

شهردار دزفول با اشاره به اینکه رویدادهای مشابه دزفول گرام ادامه دارد، اظهار داشت: ما برای رسیدن به توسعه در صنعت گردشگری که یک صنعت پاک و پر بازده است باید قوی کار کنیم، رویداد دزفول گرام حرکتی جهت توسعه بوده که اولین و اخرین حرکت ما نیست و نخواهد بود، در اینده شاهد رویداد های بیشتری در دزفول خواهیم بود، رویداد هایی که قرار است با تمرکز بر معرفی هرچه بیشتر شهر دزفول، جشنواره هایی با ماهیت آموزشی و توان افزایی برای مردم ، تقویت افراد شاغل در این حوزه باشد.

وی افزود: هدف نهایی ما توسعه صنعت پاک و ماندگار توریست است.

دوائی‌فر در ادامه گفت:دزفول را به بهشت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تبدیل می‌کنیم، تا به امروز بیش از 60 طرح در حوزه گردشگری مطالعه و تدوین شده است که همه این طرح ها دارای توجیه اقتضائی مثبت ارزیابی شده اند و امیدوار هستیم با همکای سرمایه گذاران بتوانیم این طرح ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه  ابراز داشت: ما برنامه های ویژه ای برای حمایت از سرمایه گذاران در طرح های گردشگری داریم و تمامی طرح های مذکور دارای پیوست حمایتی هستند به دلیل انکه بتوانیم از همه ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

دوائی فر افزود: هدف اصلی ما در مجموعه شهرداری، حفظ بافت تاریخی شهر دزفول است،  به عنوان مثال ما با همکاری سایر دستگاه‌ها عبور خودرو را از پل قدیمی 1700 ساله ممنوع کردیم، در بحث حفظ بافت تاریخی چند پروژه در دست اجرا داریم که به عنوان مثال میتوان به پروژه فاضلاب بافت قدیمی شهر اشاره کرد.

وی افزود: در تمامی طرح‌های اجرایی مجموعه شهرداری، یک نگاه کارشناسانه و دقیق به موضوع میراث فرهنگی شهر دزفول داریم تا پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن و در پایدار ترین شکل ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی