یک نماینده مجلس تاکید کرد: اولویت سازمانها در مناطق سیل زده، نوسازی مدارس است.
به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری، معضل مدرسه و نوسازی آن همچنان یکی از مسائل جدی و گاه بحرانی در کشور بوده است. بحرانی که هر از چندگاهی با اتفاقاتی مانند سیل و زلزله خودش را بیش از پیش نمایان میکند. سیل سراسری نوروز 98 فارغ از تمام خساراتی که به جا گذاشت، تعداد زیادی از مراکز آموزشی را هم تخریب کرد. به حدی که وزیر آموزش و پرورش روز گذشته اعلام کرد که حدود 81 مدرسه در مناطق سیل زده تخریب شده است و 550 مدرسه در این مناطق هم نیاز به تعمیر فوری دارند. این آمار و تلاش برای نوسازی و بهسازی مدارس در مناطق سیل زده شاید محکی باشد برای دانستن این موضوع که وزارت آموزش و پرورش، دولت و مجلس تا چه حد میتوانند نوسازی مدارس را جدی بگیرند و فارغ از جدل به حوزه آموزش در مناطق سیل زده ورود کنند. اما مجلس چه تصمیمی برای بهبود شرایط دارد؟ آیا اولویت مجلس و وزارت آموزش و پرورش در مناطق سیل زده یکی است؟ داود محمدی، از اعضای کمیسیون آموزشی مجلس در این راستا به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: اولویت اساسی ما در مناطق سیل زده، نوسازی مدارس است.
محمدی تصریح کرد: در ابتدا باید در مجلس میزان کلی خسارات را تعیین کنیم تا بعد بتوانیم برای آن تامین اعتبار کنیم.
وی درباره میزان تخریب مدارس در شهرهای سیل زده کشور گفت: مدارس پلدختر در لرستان، آق قلا و گمیشان در گلستان نگران کننده است و تعداد زیادی از مدارس این 3 شهر غیر قابل استفاده هستند.
این عضو کمیسیون آموزشی مجلس درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه بهسازی و نوسازی مدارس نیز اضافه کرد: در وزارت آموزش و پرورش کمیتهای تشکیل شده، ما نیز در کمیسیون آموزشی به بررسی این مساله میپردازیم مدارس باید هرچه سریعتر به حالت اولیه بازگردند، اگر نیاز به تامین اعتبار باشد، باید هرچه سریعتر این اعتبار تامین شود.
محمدی همچنین درباره سرنوشت کنکوریهای سیل زده در این روزها گفت: باید در ابتدا آمار دقیق درباره تعداد دانش آموزان کنکوری داده شود تا بتوان درباره آنها تصمیم گیری شود.
وی درخصوص تغییر زمان کنکور در پایان اعلام کرد: کنکور مساله کشوری است، تغییر زمان آن امکان پذیر نیست، ما تنها میتوانیم شرایط را به لحاظ روحی مطلوب کنیم و امکاناتی برای این دانش آموزان فراهم کنیم تا این مدت عقب افتادن از تحصیل را جبران کنند.