مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: هزینه درمانی از سیل زدگان دریافت نمیشود و بیمه سلامت برای تسهیل امور، اعلام کرده است که نیازی به ارائه دفترچه نیست و امور درمانی با ارائه کد ملی انجام میشود.
محمد هاشمی یکشنبه شب درباره مطالب مطرح شده مبنی بر دریافت هزینه امور درمانی از سیل زدگان افزود: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده و گفته است که درباره دریافت هزینهها، معاونت درمان وزارت بهداشت باید اظهار نظر کند.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت متولی دریافت یا عدم دریافت هزینه درمان نیست و مشخص کردن این موضوع بر عهده وزارت بهداشت است.
هاشمی بیان کرد: آنچه در شرایط خاص فعلی از عهده سازمان بیمه سلامت بر میآمد، تسهیل امور جهت دریافت خدمات درمانی بدون نیاز به دفترچه بود که در همان روزهای ابتدایی وقوع سیل در استان گلستان اعلام و اجرایی شد و سپس به سایر استانهایی که درگیر سیل شدند نیز تسری یافت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: در شرایط فعلی که هموطنان ما در شرایط دشواری در استانهای سیل زده به سر میبرند، همه نیروهای کشور دست به دست هم دادند تا رنج مردم سیل زده کمتر شود و سازمان بیمه سلامت نیز در کنار سایر دستگاههای اجرایی در همین راستا فعالیت میکند.
عزت اله گل علیزاده، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استانها نیز پیش از این گفته بود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در مناطق سیل زده بدون نگرانی میتوانند با ارائه کد ملی از خدمات مراکز درمانی استفاده کنند. تعامل لازم بیمه سلامت با دانشگاههای علوم پزشکی مناطق سیل زده انجام شده است و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت هنگام مراجعه به مراکز درمانی هیچ نگرانی بابت فقدان دفترچه نداشته باشند.