به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی شاخصهای ارتباطی بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین گزارشهای ارایه شده از سوی دولت، نشان میدهد بخش بزرگ این بازار همچنان در اختیار اپراتورهای موبایل است که زیرساخت دیگر صنایع در بازار ICT نیز به شمار میآیند.
این گزارشها آخرین وضعیت بازار اپراتورهای موبایل ایران را اعلام کرده که براین اساس تغییر تعداد مشترکان هر 3 اپراتور، تغییر اندازه این بازار در 5 سال گذشته قابل احصاء است.
| همراه اول | ایرانسل | رایتل |
تعداد مشترکان سال 93 | 40,437,655 | 28,114,580 | 2,367,948 |
ضریب نفوذ سال 93 | 57.01 | 39.63 | 3.34 |
تعداد مشترکان سال 94 | 43,485,071 | 30,546,140 | 1,883,295 |
ضریب نفوذ سال 94 | 57.27 | 40.23 | 2.48 |
تعداد مشترکان سال 95 | 48,986,225 | 32,121,049 | 1,776,173 |
ضریب نفوذ سال 95 | 59.10 | 38.75 | 2.14 |
تعداد مشترکان سال 96 | 52,614,868 | 33,155,958 | 2,561,590 |
ضریب نفوذ سال 96 | 59.56 | 37.53 | 2.90 |
تعداد مشترکان سال 97 | 53,857,297 | 33,234,972 | 1,617,631 |
ضریب نفوذ سال 97 | 60.70 | 37.46 | 1.82 |
آمار این جدول نشان میدهد در 5 سال اخیر تعداد مشترکان همراه اول 33.18 درصد و تعداد مشترکان ایرانسل 18.21 درصد رشد داشته است و رایتل ریزش 31.68 درصدی تعداد مشترکان را ثبت کرده است.
بیشترین ضریب نفوذ به ترتیب در اختیار اپراتور اول، دوم و سوم است.
انتهای پیام/آ