بازسازی خطوط ریلی و ساخت مجدد دیوار‌‌ ضامن در نقاط سیل‌خیز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن، ‌مصطفی معینی‌ با بیان اینکه سیلاب اخیر در برخی از خطوط ریلی کشور مساله ساز شد، اظهار داشت: در پنجم فروردین ماه یک دستگاه درزین پیشرو شرکت بر اثر ریزش یک سنگ چند تنی در محور ریلی شمال دچار سانحه شد و درزین و افرادی که داخل آن قرار داشتند و برای کنترل خطوط ریلی و حرکت کردن پیش از قطار‌های مسافری عازم شده بودند، موجب شدند جان حدود ۷۰۰ مسافر ریلی را نجات دهند.

وی بیان کرد: حرکت درزین پیش از حرکت قطار‌های مسافری در محور شمال کشور موجب شد که این سنگ چند تنی به قطار‌های مسافری برخورد نکند و با برخورد به درزین و خارج شدن از خط ۵ نفر از کارکنان متعهد شرکت آسیب دیدند.

معینی اضافه کرد: ‌در صورت عازم نشدن درزین در پنجم فروردین ماه، امکان برخورد سنگ با یکی از دو رام قطار مسافری که یک رام آن از سمت تهران و یک رام دیگر از سمت گرگان در حرکت بودند بسیار زیاد بود.

وی ‌بیان کرد: به طور معمول در مسیر‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، زوال‌ریزی و زوال‌برداری انجام می‌شود و نگهبان مستقر است، متخصصان‌ همواره با پیاده روی، بازدید با درزین، دیزل و غیره وضعیت خطوط ریلی و خطرات احتمالی را کنترل و سریع به مسئولان مربوطه انتقال می‌دهند.

معینی با اشاره به وقوع سیلاب در خطوط ریلی شمال کشور ‌گفت: با وقوع سیلاب مسائل متعددی رخ داد که همکاران شرکت در کنار همکاران راه‌آهنی با تعهد و پشتکاری مثال زدنی موجب رفع مسدودی‌ها و آزادی خطوط در اسرع وقت شدند و این تلاش‌ها‌ از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ در راه آهن شمال ادامه داشت و هنوز نیز متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن‌ بیان کرد: ‌در ایام عید با وقوع سیل مجبور به جابه‌جایی حدودا ۳ متری خط راه‌آهن در بعضی نقاط شدیم تا سیر ایمن مسافران و قطار‌های نوروزی تامین ‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون با بازسازی خطوط و ساخت مجدد دیوار‌های ضامن در نقاط سیل خیز، درصدد هستیم، ایمنی سیر قطار‌ها به بهترین شکل تضمین ‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها:

اقتصادی