کافه‌بازار از تمایل وزیر آموزش و پرورش برای استفاده از این بستر موبایلی ۴۰ میلیونی استقبال کرد

اخبار شرکتها؛ کافه‌بازار از تمایل وزیر آموزش و پرورش برای استفاده از این بستر موبایلی ۴۰ میلیونی استقبال کرد.

«کافه بازار» اوایل امسال هشت‌سالگی‌اش را جشن گرفت و چند روز پس‌ازآن تعداد نصب اپلیکیشن در این پلتفرم به عدد ۴۰میلیون رسید-عددی که حدود نیمی از جمعیت ایران به‌حساب می‌آید؛ در پی اعلام این خبر، وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که می‌توان از بستر پلتفرمی مانند کافه بازار برای فعالیت‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان استفاده کرد.

«سید محمد بطحایی» مدتی قبل در یکی از گفت‌وگوهای خبری خود به آموزش کودکان با استفاده از پلتفرم‌ها اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال آن نیستیم که خودمان کافه بازاری مشابه راه‌اندازی کنیم؛ اما می‌توانیم با پلتفرم‌های داخلی مانند همین مجموعه بزرگ وارد مذاکره شویم و ملاحظات تربیتی خود را به‌علاوه خدماتی که خودمان نیاز داریم، در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دهیم. آموزش‌وپرورش می‌تواند این کار را از طریق کافه‌بازار یا پلتفرم‌هایی شبیه به آن ارائه کند و آینده‌ روشنی برای فعالیت‌های مجازی خود بیافریند.»

پس از اعلام این صحبت‌ها از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، مدیرعامل پلتفرم موبایلی «کافه بازار» برای همکاری با آموزش‌وپرورش اعلام آمادگی کرد.

«امین امیرشریفی» به صحبت‌های وزیر آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: رویکرد وزیر برای ما جالب و قابل‌توجه بود. چراکه طرح موضوعات این‌چنینی نشان می‌دهد نگاه مسئولان ما به بحث آموزش در دنیای امروز، تغییر کرده و به سمت‌وسوی خوبی در حال حرکت است. با توجه به این‌که تعداد زیادی از کاربران کافه بازار را قشر دانش‌آموز تشکیل می‌دهند، می‌توان از همین ابزار برای آموزش استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: تا این لحظه حدود ۲۷ هزار اپلیکیشن آموزشی در بازار ارائه‌شده اما نیاز است در حوزه کودکان فعالیت بیشتری صورت بگیرد چراکه این حوزه بسیار گسترده است.

البته فقط برنامه‌های دسته آموزش نیست که جنبه آموزشی دارد، حتی بازی‌ها هم اثرات جدی در آموزش دارند که می‌توان روی آن‌ها هم کار کرد.

وی افزود: کافه بازار آمادگی خود را برای همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند، از آنجا که ما ارتباط خوبی با تولیدکنندگان محتوای کشور داریم، می‌توانیم آن‌ها را پای کار بیاوریم تا محتوای باکیفیت و خوبی تولید شود.

در مقابل، آموزش‌وپرورش هم می‌تواند از تولیدکنندگان محتوا حمایت‌های مالی و معنوی به عمل بیاورد. کم کردن هزینه‌های تولید محتوا، سرعت بخشیدن به روند دریافت مجوزهای این حوزه و در اختیار دادن منابع و دانشی که در آموزش‌وپرورش قرار دارد، جزو کارهایی است که به‌خوبی از عهده وزارت آموزش‌وپرورش برمی‌آید.

او در پایان درباره نحوه تعاملی که می‌تواند بین کافه بازار و آموزش‌وپرورش ایجاد شود، گفت: در این موضوع تولیدکنندگان محتوا جایگاه ویژه‌ای دارند، کافه بازار می‌تواند به‌عنوان بستر ارائه محتوا به کودک و نوجوان فعالیت کند، خصوصاً این‌که به‌تازگی در کافه بازار بستر ویدیو فراهم‌شده و می‌توان از آن طریق نیز قدم‌های آموزشی بهتری برداشت.

انتهای پیام/ب

برچسب ها:

اقتصادی