به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی اظهار داشت: شرکت ماشین سازی تبریز طی چهار سال گذشته، یازده نوبت به مزایده گذاشته شده، ولی متاسفانه در این 11 نوبت، سازمان خصوصی سازی تقاضایی دریافت نکرده و اصطلاحاٌ مزایده پوچ درآمده است.
وی تصریح کرد: همین امر نشان می دهد قیمت پایه و شرایط واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز با سود آوری و بازدهی آن هیچ تناسبی نداشته، بنابراین بخش خصوصی رغبتی برای خرید این شرکت ندارد.
رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه آخرین بار در سال 1394 شرکت ماشین سازی تبریز به مزایده گذاشته شد، خاطرنشان کرد: در انتهای فعالیت دولت دهم، واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به بانک صادرات بابت رد دیون در دولت تصویب شد و در ابتدای دولت یازدهم این شرکت با قیمت تعیین شده از سوی هیات واگذاری به بانک صادرات پیشنهاد شد، اما بانک صادرات از خرید شرکت ماشین سازی تبریز از دولت امتناع کرد.
پوری حسینی افزود: در آخرین مزایده شرکت ماشین سازی تبریز در سال 1394، این شرکت با قیمت 611 میلیارد تومان متقاضی خرید نداشت و با مصوبه هیات وزیران و هیات واگذاری با همین قیمت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد و از همان زمان چون این صندوق تمایلی برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز نداشت اعلام کرد این شرکت را با همان قیمت فروخته و پولش را بابت بدهی به خزانه پرداخت کنید.
وی اظهار داشت: یکی از موانع واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، عدم امکان قانونی برای واگذاری این شرکت به "شستا" بابت طلبش از دولت بود که از این مانع، به عنوان لجاجت سازمان خصوصی سازی تعبیر شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان، قیمت پایه تعیین شده از سوی هیات واگذاری را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و تاکید کرد: قاطعانه اعلام میکنم هرگونه قیمت گذاری از سوی هر فردی، برای شرکت ماشین سازی تبریز فاقد مبنای کارشناسی است.
انتهای پیام/ب