به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد قائم تاجگردون بیان کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی، رقابتپذیری و برخورداری از برنامه مشخص در توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک است.
وی گفت: الزامات دولت الکترونیک و همچنین تجربه بنادر موفق در جهان، دو الگو اصلی سازمان بنادر در ارائه خدمات پیشرفته الکترونیکی به ذی نفعان محسوب میشود.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه نقشه راه هوشمندسازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ به عنوان فاز اول هوشمندسازی به اتمام میرسد، گفت: در این راستا امیدواریم با تغییر نگرشها، برنامهریزی منسجم و ایجاد طرحهای کاربردی، به دستاوردهای تازهای دست یابیم.
وی از پنج هدف اختصاصی و دوازده برنامه طراحی شده برای پیشبرد ۱۱ پروژه مصوب در نقشه راه هوشمندسازی بنادر خبر داد و آن را راهکاری عملگرا در جهت رفع مشکلات اساسی در بنادر دانست.
قائم تاجگردون گفت: به نظر میرسد با اجرای این برنامهها در قالب یک پکیج کامل، ظرف سه سال پیشرفت قابل ملاحظه ای را در بنادر کشور شاهد باشیم.
بر اساس این گزارش، تیم ارزیاب در اختتامیه نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در سازمان بنادر، «برجستگی کار تیمی»؛ «برخورداری از حمایت سازمانی و پشتیبانی مدیرعامل این سازمان از روند استقرار خدمات الکترونیکی» و «برخورداری از نقشه راه هوشمند سازی به عنوان سند مهم و مفید» را به عنوان بخشی از نقاط قوت سازمان بنادر در حوزه اجرای فرایند استقرار دولت الکترونیک برشمرد.
همچنین بنابر اعلام تیم ارزیاب، «تعدد سامانهها و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر»، «نیاز به شاخص گذاری دقیق در ارزیابی اهداف و برنامه ها»، «ضرورت به روزآوری و یکپارچه سازی فرایند ها و دستورالعمل ها» و «باز تعریف ارتباط نقشه راه هوشمند سازی با سایر اسناد بالادستی کشور و اسناد بین المللی»، از نقاط قابل بهبود در روند استقرار دولت الکترونیک سازمان بنادر عنوان شد.
مدیرکل فاوا سازمان بنادر نیز در اینباره گفت: برای «نقاط قابل بهبود» برنامه داریم زیرا سازمان بنادر خودش را با سایر بنادر دنیا مقایسه میکند.
انتهای پیام/